عوامل بهشتی شدن

✨﷽✨


عوامل بهشتی شدن


یکی از مسلمین در حضور پیامبر (صلی الله علیه و آله) بود، پیامبر (ص) به او فرمود: می خواهی تو را به موضوعی راهنمائی کنم که با انجام آن ، خداوند تو را به بهشت ببرد؟! او عرض کرد: بله ای رسول خدا (ص). 


پیامبر (ص) فرمود: خداوند از آنچه به تو داده ، تو هم (به نیازمندان) بده . او عرض کرد: اگر خودم نیازمندتر از او باشم چه کنم؟ فرمود: مظلوم را یاری کن ! او عرض کرد: اگر خودم ، ناتوانتر از او باشم چه کنم؟ فرمود: برای نادان ، کاری انجام بده یعنی راهنمائیش کن. او عرض کرد: اگر خودم نادانتر از او باشم چه کنم؟

 

فرمود: فاصمت لسانک الا من خیر: زبانت را جز از سخن نیک ، خاموش دار. آیا شادمان نیستی که یکی از این (چهار) ویژگیها را داشته باشی که تو را به بهشت ببرد؟ 1- کمک به نیازمند 2- اگر نتوانستی یاری مظلوم 3- اگر نتوانستی ، نادان را راهنمائی کن 4- اگر نتوانستی ، زبانت را کنترل کن که جز به خیر، حرکت نکند.


 داستان دوستان(محمد محمدی اشتهاردی)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد