نوشته های خودم 3

پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد صلی الله علیه وآله می فرمایند:

المؤمنُ کالنحل

*زنبور عسل گاهی کیلومترها راه طی می کند تا گلی یافته و شهد آن را برگرفته و مایعی حیات بخش تحویل عالم خلقت دهد.

مؤمن ، آیا شده تا به حال برای اینکه دیگران در آسایش قرار گیرند قدمی برداری ِیا قلمی بجنبانی یا آبرویت را گرو بگذاری؟ اگر جوابت مثبت است که خوشا به حالت ؛ ولی اگر جوابت منفی است بجنب تا فرصت هست ؛ حد اقل خودمان را شبیه یکی از حشرات مفید کنیم.



*زنبور عسل همیشه به دنبال گل است و در دشتی ازعلف هرزجستجو می کند تا گل بیابد.

مؤمن ، آیا شده تا به حال بدیهایی را که می بینی ملاک قضاوت قرار ندهی و به دنبال نکته مثبت و نقطه ی روشنی بگردی ؟ اگر جوابت مثبت است که خوشا به حالت ؛ ولی اگر جوابت منفی است بجُنب تا فرصت هست ؛ حد اقل خودمان را شبیه یکی از حشرات مفید کنیم.




*زنبور عسل بسیار اهل تلاش و کوشش است وبرای رسیدن به هدفی که دارد سختیهای زیادی را به جان میخرد و معمولا به نتیجه می رسد.

مؤمن ، آیا درزندگی هدفی داری ؟ برای رسیدن به هدفت تا کنون چقدر تلاش کرده ای ؟ آیا به نتیجه ای هم رسیده ای؟ اگر جوابت مثبت است که خوشا به حالت ؛ ولی اگر جوابت منفی است بجُنب تا فرصت هست ؛ حد اقل خودمان را شبیه یکی از حشرات مفید کنیم.


*زنبور عسل اگر به هدفش نرسد تقصیر را به گردن دیگری نمی اندازد بلکه به تلاشش می افزایدتا بالاخره به نتیجه مطلوب دست یابد.

مؤمن آیا تا به حال شده که اگر به نتیجه مطلوب نرسیدی تقصیر را به گردن دیگری نیانداخته و به تلاشت بیافزایی؟ اگر جوابت مثبت است که خوشا به حالت ؛ ولی اگر جوابت منفی است بجنب تا فرصت هست ؛ حد اقل خودمان را شبیه یکی از حشرات مفید کنیم.



*زنبور عسل با اینکه نیش دارد اما در پی ی آزارکسی نیست و بی جهت کسی را نیش نمی زند.

مؤمن آیا شده تا به حال بی جهت (یا به جهتی خیلی ساده ) دیگران را به نیش خویش نیازرده باشی ؟ اگر جوابت مثبت است که خوشا به حالت ؛ ولی اگر جوابت منفی است بجنب تا فرصت هست ؛ حد اقل خودمان را شبیه یکی از حشرات مفید کنیم.